«Cвиню росіянам, у вигляді бидловатої таджицької лупатої жінки, яка стібається над російськими жінками, підклали євреї», — написав у своєму офіційному телеграм-каналі депутат Держдуми від правлячої партії «Єдина Росія» В'ячеслав Лисаков.
Головними винуватцями 9-го місця, зайнятого російською співачкою на конкурсі в Нідерландах, колишній автомеханік оголосив ізраїльських музикантів Орі Каплана й Орі Авні, які виступили співавторами композиції Russian Woman, яку Маніжа представила в Роттердамі. Дісталося і Філіпу Кіркорову, що підтримав уродженку Душанбе на відбірковому турі. Короля російської естради В'ячеслав Іванович назвав «нашим «болгарином », який стрибав навколо, одягнений як опудало, видаючи себе за свого». Порада політика, у недавньому минулому заступника голови комітету Думи по законодавству (!) звучить як вирок: «Що стосується Маніжи — встала і пішла! Тому, що в росіян є гарне прислів'я: «Де народився — там і згодився».
Що поробиш, депутат людина проста — вечірня школа в Підмосков'ї, ПТУ, робота на ювелірному заводі огранувальником, потім перукарем, фельдшером на «швидкій допомозі», масажистом команди «Динамо», матросом на риболовецьких судах... Щоправда, наприкінці 1980-х Лисакову «поперло» — познайомившись із Джуною Давіташвілі, він влаштувався в її кооператив, одружився з племінницею цілительки, і став біоенерготерапевтом.
У 1990-ті він встиг попрацювати автомеханіком, але у 2011 році був обраний до Держдуми, а у 2015-му закінчив юридичний факультет Російської академії народного господарства й державної служби при президенті РФ.
Правознавець В'ячеслав Іванович авторитетний — він і американські соцмережі закликав урезонити, й охарактеризував недавнє затримання білоруською владою Романа Протасевича як «блискучу операцію» КДБ. «І відстежили «об'єкт», і супроводили, і розіграли можливий теракт, і фактично примусили літак сісти, і, нарешті, «взяли» в надійні руки», — захоплюється депутат, начисто ігноруючи офіційну версію Мінська про бомбу, підкладену ХАМАСом. І то правда, усі ж свої, навіщо комедію ламати. Тому Лисаков гранично відвертий: «Це серйозний хід щодо вгодованих і неляканих авторів ресурсів, які часто провокують людей на пряме зіткнення із силовиками заради своїх політичних і фінансових інтересів».
Коло спілкування у випускника ПТУ та Академії державної служби при президенті РФ відповідне. Свого часу його помічником був Леонід Сімунін — голова прокремлівського молодіжного руху «Местные», персонаж із неонацистськими поглядами, близький до «Бойової організації російських націоналістів» (БОРН), згодом співробітник «Міністерства енергетики» ДНР.
Чи варто дивуватися виразам на кшталт «бидловата таджицька лупата жінка» з вуст респектабельного депутата? Тим паче, що «патріотична громадськість» піддала Маніжу остракізму задовго до самого конкурсу. Слідчий комітет Росії навіть перевірив пісню «Російська жінка» на вимогу організації під назвою «Ветеранські вісті». Там теж перейнялися «єврейським питанням», особливо відзначивши, що «...з огляду на етноконфесійну приналежність композиторів музичного супроводу (Орі Авні й Орі Каплан), сценічний номер М.Д. Сангін (Маніжа) Russian Woman об'єктивно спрямований також і на дестабілізацію російсько-єврейських і християнсько-юдейських відносин, провокує і збуджує релігійну та національну ворожнечу, ненависть і ворожнечу між росіянами і євреями».
Іншими словами, за художества Маніжи (яка формує «хибно-негативний образ російської жінки») неодмінно прилетить і євреям. Адже фраза з талмудичного трактату Шавуот «всі євреї відповідальні один за одного» — одна із небагатьох, які сприймаються антисемітами як вказівка до дії.
Михайло Гольд