Лауреат «Оскара», «Золотого глобуса» і BAFTA Леонардо Ді Капріо відомий і як послідовний борець за екологію. Ще в 1998-му він заснував благодійний фонд Leonardo DiCaprio Foundation, що підтримує проєкти із захисту дикої природи.
У 2015 році актор вклав $57,1 млн у компанію Rubicon, що розробляє технологію з переробки сміття та інвестував $50 млн у Diamond Foundry (відновлювальні джерела енергії). У цій же ж низці його нещодавня інвестиція в ізраїльський стартап із вирощування м'яса Aleph Farms.
Компанія була заснована у 2017 році інкубатором харчових технологій The Kitchen і професором Техніону Шуламіт Левенберг. Технологія Aleph Farms заснована на природному процесі нарощування м'язової тканини корів — клітини вирощують у спеціальних культиваторах, що імітують внутрішнє середовище тіла тварини. Дозріваючи, клітини перетворюються в тривимірну структуру, з якої виходить м'ясо.
У грудні 2018 року компанія Aleph Farms випустила свій перший штучний стейк, а в лютому 2021-го представила перший у світі стейк рибай на основі культивованих клітин і тривимірної біопечаті.
Перший у світі штучний стейк рибай. Фото: Aleph Farms | Д-р Шуламіт Левенберг |
Як ми вже зазначали, два фактори допоможуть біореакторам витіснити традиційні курники й корівники. Перший — зростання населення і його потреб. Очікується, що до середини століття попит на м'ясо збільшиться на 70% у порівнянні з 2000 роком. Другий — екологія. М'ясна промисловість викидає в атмосферу 18% всіх парникових газів, що можна порівняти із забрудненням повітря всім автомобільним транспортом планети! І це ще не все. Для вирощування одного кілограма яловичини необхідно 15 тисяч літрів води. Або простіше: 70% доступної води використовується для вирощування врожаю, а понад 70% цього врожаю йде на корм тваринам. Про моральну сторону ми навіть не говоримо — індустрія тваринництва щорічно забирає приблизно 100 мільярдів життів божих створінь.
Є лише одне «але»: висока ціна кінцевого продукту. Наприкінці 2019 року витрати Aleph Farms на виробництво килограму культивованої яловичини становили понад 3000 доларів, але в найближчі роки компанія розраховує увійти в ціновий сегмент звичайного м'яса. Єдиний спосіб це реалізувати — продовження дослідницької роботи, яка вимагає часу й коштів. Як повідомляє Times of Israel, на сьогодні Aleph Farms акумулювала більше $110 мільйонів, уклавши угоди з «харчовим» підрозділом японської Mitsubishi Corporation, швейцарською промисловою групою Migros, американським продовольчим гігантом Cargill і низкою інших компаній.
В останньому раунді фінансування взяв участь і Леонардо Ді Капріо, про суму інвестицій якого не повідомляється. Актор вклався в нідерландську Mosa Meat та ізраїльську Aleph Farms, зазначивши, що йому «дуже приємно приєднатися у якості консультанта й інвестора до компаній, які готуються представити споживачам культивовану яловичину». У своїй офіційній заяві актор підкреслив, що «одним із найбільш ефективних способів боротьби з кліматичною кризою є трансформація нашої продовольчої системи ».
У свою чергу співзасновник і генеральний директор Aleph Farms д-р Дідьє Тубіа привітав Леонардо Ді Капріо в консультативній раді та «родині провідних інвесторів».
Максим Суханов